För ett år sedan hade Tidal sin omtalade releasefest, efter att Jay-Z tagit över rodret. Hittills har bolaget varit fåordigt med användarsiffror, men nu bryter man tystnaden.
Under sitt första år uppger Tidal att man har fått ihop tre miljoner betalande användare. Det innebär att bolaget har fått ytterligare 2,5 användare sedan uppköpet av det svenska bolaget Aspiro, skriver Billboard.
Av dem är det 45 procent, runt 1,35 miljoner användare, som signat upp sig för Tidals premiumtjänst som kostar ungefär 163 kronor. Det vanliga abonnemanget kostar drygt 80 kronor i månaden.
Det placerar dock Tidal en bra bit efter konkurrenterna. Apple Music som lanserade i juni förra året uppges ha 11 miljoner betalande kunder. Och Spotify meddelade nyligen att man har 30 miljoner betalande kunder.
Bolaget släppte också siffror på hur många gånger det i princip Tidal-exlusiva Kanye West-albumet The Life of Pablo har strömmats - vilket uppges vara 250 miljoner de tio första dagarna efter releasen.
Sajten DjBooth ifrågasätter dock om de siffrorna kan stämma, kallar Tidal för streamingtjänsternas Nordkorea och gör en jämförelse med Adele.
“Det tog två veckor för Adele att få ihop 250 miljoner visningar av Hello på Youtube, en gratistjänst som alla har tillgång till. Kanye gjorde samma sak på kortare tid, på en tjänst som folk var tvungna att signa upp sig på?”, frågar man sig och uppmanar til kritiskt tänkande när företag försöker pumpa ut sina nyheter.