Sök

Han blir ny vd på träningsappen Bruce – ska öka antalet medlemmar 20 gånger

Bruceträning

Magnus Elm, medgrundare Bruce och Peter Andersson, ny vd på bolaget. Foto: Press.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

Webbredaktör

Nu ska han gasa försäljningen.

Bruce har skapat ett digitalt gymkort som gör att användaren kan träna på flera olika gym eller träningsstudio med bara ett medlemskap. 

Tanken är att den träningssugna inte ska behöva vara låst till ett ställe men också ge träningsanläggningar möjlighet att erbjuda sina tjänster till flera. I dagsläget finns Bruce i Stockholm, Göteborg och Malmö samt i Oslo och Bergen i Norge.

Nu kliver Peter Andersson in som ny vd i bolaget.

"Jag vill bidra till att fler människor tränar regelbundet och varierat, vilket matchar perfekt med vad Bruce eftersträvar och möjliggör med sin plattform", säger han i ett pressmeddelande.

Han kommer senast från en tjänst som Sales & Retail director på Dyson och har tidigare haft flera positioner inom Proctor & Gamble. Hans uppdrag blir att få Bruce att växa – rejält.

"Ambitionen är att tillsammans med teamet öka medlemsbasen tjugo gånger av vad den är i dag – och såklart ha kul", säger Peter Andersson.

"Den här möjligheten ringar in allting som jag brinner för: starkt kundfokus, träning och hälsa, ambitiös plan, visionära ägare, och chansen att lära sig mycket nytt".

Bruces nuvarande vd, medgrundaren Magnus Elm, tar nu ett steg tillbaka och blir produktansvarig. 

"Vi har förmodligen världens bästa teknikplattform och app på Bruce", säger han.

"Nu är det dags att komma ikapp på den kommersiella sidan. Därför är Peter en väldigt bra match för att ta Bruce till nästa nivå."

Bruce omsatte 42 miljoner och gjorde en förlust på 13 miljoner under 2020. Bolaget uppger att de har haft en tillväxt på 20 procent i Sverige och på 40 procent i Norge under januari. 

Läs mer