Sök

Kenzas nya bolag – ska sälja hårvårdsprodukter

The Everye-handelSkönhet

Kenzas nya bolag: The Every. Foto: Faksimil @kenzas/Montage

Martin Hävner

Martin Hävner

Reporter

Efter flera veckors spekulation kom bekräftelsen.

Influencern Kenza Zouiten Subosic startar nytt bolag och ger sin in skönhetsbranschen.

Redan för fyra veckor sedan rapporterade Breakit om ett nybildat skönhetsbolag kopplat till influencern Kenza Zouiten Subosic. Men den gången slutade rubriken med ett frågetecken och Breakit kunde inte få fram några fler uppgifter den eventuella satsningen. Trots upprepade kontaktförsök.

Nu bekräftar “Kenza” uppgifterna. 

“Nyheten är ute och vi har äntligen lanserat The Every, som är vårt nya hair care-brand”, säger hon på Instagram till sina 1,8 miljoner följare.

Hon berättar att det är hon och maken Aleks Subosic som ligger bakom bolaget, och att de har jobbat på projektet i nästan tre år sedan Kenza kläckte idén i badrummet. 

“Det har tagit tid, det har varit många vändor fram och tillbaka för vill göra vår produkt så bra och så rätt som möjligt. Men nu är vi där och vi är live”, säger hon. 

Hittills har man lanserat sex olika hårvårdsprodukter för kvinnor och män.

Mer framgång nu?

Kenza, som brukar betecknas som en av Sveriges första och största influencer, hade tillsammans med sin man ingen långvarig framgång med klädtechbolag Ivyrevel

Det bolaget, som grundades 2012 (och fick till en världsnyhet när de berättade att de landat ett samarbete med Google där kunderna skulle ges möjligheten att designa en egen datadriven klänning – men projektet gick i stöpet), kastade in konkurshanduken i början av 2021.

Framtiden får utvisa om det kommer gå bättre för The Every. Enligt Kenza har bolaget åtminstone fått en bra start och hemsidan låg nere en stund efter lanseringen på grund av efterfrågan. 

Å andra sidan saknas det inte konkurrens i branschen för skönhetsprodukter. Kenza kommer bland annat tampas med Ida Warg vars bolag med skönhetsprodukter hittills varit framgångsrika. 

Läs mer