Här är tweetet:
We have 30 million @Spotify subscribers, but none of them are in Cuba ... yet. So cool to see Cuba opening up! https://t.co/nZa67f0l8U
— Daniel Ek (@eldsjal) March 21, 2016
Den milstolpen är ett viktigt steg för den svenska musiktjänsten, vars ledning lägger mycket kraft vid att konvertera gratislyssnare till köpande prenumeranter.
Varför så viktigt? Jo, dels eftersom betalande användare ger väldigt mycket mer intäkter till Spotify (gratisanvändarna genererar mycket, mycket mindre) och dels eftersom artisterna blir gladare och nöjdare när folk betalar för musiken.
Mycket av kritiken från artisthåll mot den svenska musiktjänsten har det senaste året handlat om just gratisversionen. En hel del tunga artister, Taylor Swift med flera, tycker helt enkelt att folk ska betala om de vill höra musikernas låtar.
Eller en mer cynisk tolkning: Artisterna och deras skivbolag tycker att gratisversionen är helt ok - men de hotar med att lämna Spotify för att hamna i en bättre förhandlingsposition om rättighetsersättning.
Även i det perspektivet är förstås fler betalande användare väldigt positivt för Spotify - eftersom det gör ett av motståndarnas viktigaste argument mindre kraftfullt.