Jollyroom, som säljer barn- och babyprodukter på nätet, meddelar att omsättningen i oktober passerade 2 miljarder kronor på rullande 12-månadersbasis och att man nu planerar att expandera till ytterligare geografiska marknader.
Bolaget har sedan tidigare verksamhet i Norden, Tyskland, och Österrike men har nu planer på att expandera till Baltikum, Nederländerna och Polen, med slutmål att etablera sig i hela Europa.
För 2023 och 2030 har bolaget som mål att årligen omsätta 3 respektive 10 miljarder kronor.
"Onlinemarknaden kommer oavsett att växa de närmaste tio åren och vi vill med hjälp av investeringar och skalfördelar ta marknadsandelar", säger vd Mattias Jacobsson, i ett pressmeddelande.
I juni klev Marina Davarinou in som operativ chef på Jollyroom med ansvar för inköp & sortiment, marknad och försäljning, efter att ha lämnat rollen som vd för Ellos. Hon tog i samband med det även plats i Jollyrooms koncernledning.
Från 1,7 miljarder i omsättning
2020 landade omsättningen på 1,7 miljarder kronor, något som uppges motsvara en ökad försäljning på 300 miljoner kronor jämfört med 2019 – då omsättningen stod still.