Omsättningen steg 28,2 procent till 486,0 miljoner kronor (379,2). Inom online ökade omsättningen med 32,2 procent, medan retail växte med 3,1 procent.
Ebitda-resultat (före skatter och avskrivningar) blev 39,7 miljoner kronor (29,5), med en ebitda-marginal på 8,2 procent (7,8).
Rörelseresultatet blev 19,6 miljoner kronor (9,8), med en rörelsemarginal på 4,0 procent (2,6).
Resultatet före skatt var 16,5 miljoner kronor (-3,2).
Resultatet efter skatt blev 11,6 miljoner kronor (-3,3).
Resultat per aktie hamnade på 0,74 kronor (-0,22).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 18,5 miljoner kronor (-0,8).
I Norge har försäljningen gått starkt, med en tillväxt på 77 procent i tredje kvartalet, och nu ser bolaget goda möjligheter att storsatsa i Finland för att öka varumärkeskännedomen.
"Med ökad varumärkeskännedom, följer ökad medvetenhet hos konsumenterna, vilket i förlängningen genererar ökad försäljning", kommenterar bolagets vd Rickard Lyko.
Avslutningsvis uppger Rickard Lyko att bolaget är i slutfasen av mjukvarutester för utbyggnaden av sin automation som ska dubbla kapaciteten inför Black Week.
Lyko ökar omsättningen och resultatet i tredje kvartalet
E-handelsbolaget Lyko redovisar ökande omsättning och förbättrat resultat i tredje kvartalet jämfört med samma period föregående år.
Läs mer