Just att få in kapital har visat sig vara svårare än vad grundarna tänkt sig.
“Vi arbetar just nu med att stänga en runda på 5-8 miljoner kronor. I det stadiet som vi befinner oss i nu är det svårt för alla bolag att hitta kapital i Sverige, men vi har flera intressenter som vi diskuterar med och hoppas kunna stänga rundan i mars”, säger Alexander Wallestam, som grundat sajten tillsammans med Johan Staël von Holstein.
På My Name Club kan personer hitta andra med samma namn, få information om vad namnet betyder och till exempel delta i olika tävlingar med sina "namnar".
Just jobbar bolaget, utöver sin kapitalrunda, på utvecklingsarbete för att göra om sajten till ett mer renodlat socialt nätverk, där man även kan till exempel chatta med andra användare.
Breakit har tidigare berättat att bland annat Bingo Lotto-grundaren Gert Eklund gått in med fem miljoner kronor och att ytterligare 10 miljoner tagits in från annat, hemligt, håll.
Att få in kapital utöver de 5-8 miljonerna som man nu förhandlar om har visat sig vara svårare än vad man tidigare trott, det är ett skäl till att bolaget nu för diskussioner om att lista sig på handelsplattformen Nordic MTF, och i samband med det genomföra en nyemmission.
"Många vi har pratat med vill hellre gå in med pengar via aktier genom en notering", säger Alexander Wallestam och fortstter:
"Vi ska bland annat vara med på MTF:s marknadsdagar, men en förutsättning är att vi först lyckas stänga den brygga vi håller på med nu. Vi väntar på en del svar i nuläget”.
Vad gör ni om ni inte lyckas få in pengarna?
"Då kommer vi fortsätta kämpa, vi är entreprenörer, vi kommer inte att ge upp”, säger han.
Enligt Wallestam har My Name Club i nuläget drygt en miljon användare. Hur många av dem som är aktiva kan han inte svara på.
“Vi tog in dem i en betaversion för att visa att vi kunde få medlemmar och att de tyckte det var rolig. Vi fick flera miljoner aktiviteter på sidan. Sedan dess har vi fokuserat på att arbeta med den nya sajten”, säger han.
Målet är att bli världens största namnsajt. Affärsmodellen ligger i onlineannonser och e-handel.
“Vi kommer sälja personifierade produkter, som koppar och t-shirts. I dagsläget säljs det enbart t-shirts som folk skriver saker på för miljarder. Eftersom vår sajt är global kommer vi kunna sälja på flera olika marknader”, säger han.
Missa inte vår stora helgintervju Johan Staël von Holstein. Du kan läsa den här.