Hösten 2019 ställde Bambuser om att satsa helhjärtat på liveshopping. Tajmingen får ses som ganska perfekt för bara ett par månader senare svepte coronapandemin över världen och alla bolag sökte febrilt efter nya sätt att nå ut till kunder.
Det har inte minst visat sig i Bambusers aktiekurs som rusat 300 procent det senaste året och slutet på januari fyllde bolaget kassan med en halv miljard i en nyemission. Nu redovisar bolaget hur det har gått det första kvartaletl
- Försäljning landade på 16,7 miljoner kronor (1,8).
- Rörelseresultatet blev -55,6 miljoner kronor (-7,2).
- Nettoresultatet uppgick till -55,5 miljoner kronor (-7,2).
- Kassaflödet från rörelsen uppgick till -61,1 miljoner (-5,6).
- Det totala antalet anställda (inklusive konsulter) uppgick till 190 personer, en ökning från 25 motsvarande period 2020.
Bolaget framhåller i rapporten att de månatliga, återkommande intäkterna, MRR, uppgick till 3,9 miljoner kronor (0,6).