Omsättningen steg med 105,5 procent till 341,1 miljoner kronor, jämfört med 166 miljoner under samma kvartal förra året..
Rörelseresultatet blev minus 25 miljoner kronor, vilket låg på minus 8 miljoner under förra årets första kvartal. Resultatet efter skatt blev -25 miljoner kronor (-9).
"Vårt fokus för 2021 är att fortsätta utveckla plattformens funktionalitet och bredd, där målet är att lansera ytterligare 5-10 butiker. För varje ny butik blir skalbarheten tydligare tack vare ett gemensamt backend som möjliggör snabb lansering på många marknader samtidigt", skriver vd Daniel Mülbach i rapporten.
Resultat per aktie hamnade på -0,31 kronor (-0,15). Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -22 miljoner kronor (-116). Likvida medel uppgick till 41 miljoner kronor (20).
Footway-chefen skriver också att marknaden varit fortsatt under press med en tredje våg i Europa.
"Inom vissa skokategorier är efterfrågan nästintill obefintlig. Den låga efterfrågan påverkar försäljningen negativt så länge pandemin orsakar restriktioner i människors vardag. Vår sammantagna försäljning av skor under kvartalet har dock varit oförändrad år över år. Samtidigt kan vi konstatera en positiv underliggande drivkraft i form av migrering till e-handel som förväntas fortgå under lång tid framöver."