Sök

Annonssamarbete med Breakit

Boosta tillväxten med growth hacking – ny kurs som hjälper ditt bolag att växa

TillväxtBreakit Crash Course
Superboosta tillväxten med growth hacking – lär dig grunderna i arbetssättet som får ditt bolag att växa

Superboosta tillväxten med growth hacking – lär dig grunderna i arbetssättet som får ditt bolag att växa. Foto: iStock

Diana Demin

Diana Demin

Marknadskoordinator

Nå nya nivåer i er tillväxt med hjälp av datadrivna metoder, verktyg och strategier – och bygg ert egna snabbfotade growth-team med vår grundkurs i growth hacking. Start 19 maj!

Du har säkert hört begreppet growth hacking förut – men har du koll på hur det kan vara relevant för din verksamhet, eller till och med en räddning?

Nu har du chansen att börja jobba tillväxtdrivet på riktigt och lära dig grunderna i growth hacking – ett helt nytt datadrivet arbetssätt som hjälper ditt bolag att växa, och komma bort ifrån den traditionella varumärkesdrivande marknadsföringen. 

Tillsammans med tillväxtbyrån Growth Hackers Sthlm lanserar nu Breakit en fördjupningskurs i grunderna till growth hacking. Kursledare är Henrik Hoffman, som har en lång erfarenhet av growth hacking, analys, marknadsföring och produktutveckling.

Du får lära dig grunderna – vad growth hacking är och hur det fungerar i praktiken. Och viktigast av allt – vad målet med en growth-process är för just dig och din verksamhet.

För att komma igång behöver du först ha rätt förutsättningar – både vad gäller kompetens och “infrastruktur”. Har du rätt struktur för din data? Tydligt mätbara KPI:er? Vi lägger grunden med de allra nödvändigaste delarna så att du får en större förståelse för hur du ställer om till ett nytt arbetssätt.

Du får också lära dig av framgångsrika case med riktiga bolag som lyckats med sina tillväxtresor – men också vanliga misstag och fallgropar som kan kosta dig dyrt.

ANMÄLAN: Säkra din plats här – begränsat antal platser!

Kursen, som sker vid fyra tillfällen, går bland annat igenom:

  • Hur growth hacking fungerar när allt är som det ska – i teorin och i praktiken
  • Målbild – vad vill du åstadkomma med din growth-process?
  • Analys av välkända och inspirerande bolag som jobbar med growth hacking som process
  • Vilken grundläggande “infrastruktur” behöver finnas på plats för att du ska lyckas med growth hacking?
  • Growth hacking vs. traditionell marknadsföring
  • Vilka kompetenser behövs – internt och externt?
  • De största utmaningarna i uppstartsfasen med ett growth-team – och hur man hanterar dem bäst
  • Vilka KPI:er man ska följa och försöka förbättra
  • Strategier för att skala upp growth-arbetet – både internt och för att nå uppsatta tillväxtmål

Målet är att ge dig kunskap för att ställa om till att jobba growth-baserat och ge dig grunderna som krävs för att bygga ett effektivt growth-team. På köpet får du en djupare förståelse för hur growth-processen inte bara är till för marknadsavdelningen – utan kan användas till allt från produkt- och affärsutveckling till optimering av kundresa och kundvård. I korthet – hur hela affären kan gynnas av att jobba growth-baserat och på sikt bli er väg för ökad tillväxt. 

Kursen startar den 19 maj. Anmäl dig här – begränsat antal platser!

Läs mer