Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Fisk och hårig varelse hjälpa Klarna vinna folkets hjärta

Artikel bild
Foto: Pi Frisk / SvD / TT och press.

Betalbolaget vill visa att det inte bara bryr sig om e-handlare. I en ny reklamfilm visar Klarna upp saker som upplevs som “smooth” för konsumenten.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

sara@breakit.se

Reporter

Det har gått tio år sedan Klarna lanserades med fokus att förbättra e-handeln för butiker och handlare. Lika nöjda med fakturahanteringen har inte slutkonsumenterna varit. Det vill bolaget ändra på – den nya kampanjen är tänkt att visa upp Klarna som ett varumärke för konsumenter.

I den nya reklamfilmen syns en fisk som glider längs en rutschkana och över ett golv, en ostskiva som friktionsfritt hyvlas fram i all oändlighet och en hårig varelse som bekymmerslöst simmar i en pool. Efteråt ska den som tittar känna att Klarna är ett “smooth” alternativ.

“Vi föll för konceptet 'Smoooth' eftersom det beskriver den samlade känslan av hur en riktigt bra upplevelse bör vara när man handlar på nätet. Vi vill på ett lättsamt och lite annorlunda sätt visa att det är just att erbjuda en smidig köpupplevelse som Klarna är bra på och det hela vi hela tiden strävar efter att utveckla ännu mer", säger Klarnas vd Sebastian Siemiatkowski.

Kampanjen har premiär den 1 mars.

Läs mer