Fyndiq har positionerat sig som ett Ullared på internet och fortsätter att växa. I fjol omsatte bolaget över 300 miljoner kronor vilket motsvarar en ökning på ungefär 60 procent jämfört med året innan.
Nyligen genomfördes en för Fyndiq, mindre nyemission, på 26 miljoner kronor från befintliga ägare. Även Karl-Johan Persson kliver in i bolaget. I transaktionen värderas Fyndiq till närmare en kvarts miljard kronor.
“I takt med att vi växer och att trafiken från mobila enheter växer vill vi investera ännu mer i vår plattform och produkt. Med emissionen får vi utökade resurser att ta stora kliv inom teknikutvecklingen samtidigt som vi ville få in Karl-Johan Persson som visat intresse för bolaget,” säger Dinesh Nayar, vd för Fyndiq.
I december skrev vi om att Fyndiq tagit fram appen Fyndswipen, inspirerad av dejtingappen Tinder. Nu säger Dinesh Nayar att bolaget kommer att titta närmare på det konceptet inom den närmaste tiden.
“Eftersom vi nu kommer skapa oss mer resurser på tekniksidan så kommer även vår plattform utvecklas snabbare. Snart kommer det även märkas i form av produktutveckling både gentemot våra handlare och våra kunder.”