Sök

Annonssamarbete med Adyen

Sista chansen att uppdatera dina skills i konvertering – gratis kurs!

Christopher Lembke

Kommersiell redaktör

Amazon är på intåg och det gäller att din kundupplevelse hänger med. Lär dig knepen innan det är för sent – anmäl dig till Adyens webinar i konvertering.

Bli en stjärna på konvertering – anmäl dig här!

Nu är det skarpt läge. Amazon etablerar sig i Sverige och har du en e-handel med ambitioner är intåget både en inspirationskälla och en varningsklocka. 

Framförallt är det de etablerade aktörerna som behöver förbereda sig på ökad konkurrens om kundernas gunst.

“Med Amazons inträde behöver du kämpa hårdare för att få in kunden, och ännu hårdare för att behålla den. Därför måste du som jobbar med e-handel vässa hela kundupplevelsen för att inte förlora konverteringar i checkouten”, säger Katarina Nordin, marknadschef på Adyen. 

För stort fokus på front-end

Bara i Norden kostade friktion under köpresan detaljhandeln upp emot 221,1 miljarder svenska kronor i fjol. Det kan exempelvis handla om att kunden avbryter köpet för att ditt inte erbjuder det betalsätt de vill ha, ett tekniskt fel eller felaktiga misstankar om bedrägeri. 

“Ett misstag som många e-handlare gör är att fokusera stenhårt på front-end men inte på själva betalningen. Vad spelar det för roll när en kund avbryter ett köp för att hen inte kan betala med Swish, för att ta ett exempel?”

Finns enkla knep

För dig som vill veta mer om hur du kan förbättra kundupplevelsen – och därmed öka konverteringarna – håller Adyen ett kostnadsfritt webinar den 26 augusti. Där får du bland annat lära dig vad som påverkar konverteringen i checkout tillsammans med konkreta tips, tips som har hjälpt Adyen-kunder som Jula, Spotify och Åhléns.

Att utveckla front-end kräver stora resurser och kan ta lång tid. Men vad gäller back-end, alltså betalningslösningen och logistiken kring den, går det med rätt verktyg att enkelt göra snabba förändringar som gör skillnad.

“Du kan förändra resultaten från en dag till nästa, och öka sannolikheten att dina kunder inte bara genomför köpen utan också kommer tillbaka”, säger Katarina Nordin.

Låter det intressant? Anmäl dig nu till Adyens webinar den 26 augusti klockan 10–11. Det är kostnadsfritt och du deltar enkelt online. Läs mer och anmäl dig här.

Läs mer