TV4 kan åter ses överallt i Sverige, Tele2 och TV4 har kommit överens om att komma överens. Vad exakt det innebär eller kommer landa är inte klart.
Men klart är att händelsen blev ett pedagogiskt tillfälle att förklara det tv-krig som precis har börjat. För efter tidningar är det nu dags för tv att på allvar möta det linjära tappet och de digitala utmaningarna. Precis som för tidningar kommer konkurrensen nu från globala aktörer, men kanske snarare Netflix, HBO och Disney, än Facebook och Instagram.
När beteenden går över till on-demand blir det viktigt även för Tele2 och Comhem att ha ett sådant erbjudande, en playtjänst. Men ännu viktigare: Innehåll!
Det är det kriget har handlat om, licenser för att få sända TV4:s och Cmores innehåll även i play-on-demand-tjänster för Comhem. Och det är när Tele2 fortfarande har möjlighet att sätta hårt mot hårt, eftersom de fortfarande sitter på en, förvisso sinande, guldgruva: Linjär-tv-räckvidd.
Vi kan räkna med fler sådana strider framöver.
Men vilka är de övriga största, svenska mediehändelserna under decenniet?
Jag och Olle Lidbom, har listat samtliga i veckans Mediepodden.
Där analyserar vi också nya P3.