Sök

H&M förlikas med Stadium

H&MStadiumvarumärke

H&M:s vd Karl-Johan Persson. Foto: Pressbilder samt TT.

Erik Wisterberg

Erik Wisterberg

Reporter

Bråket pågick i två år – och resulterade i tre rättsprocesser. Nu är det över, kan Breakit berätta.

Rättsprocesserna mellan Stadium och H&M har pågått sedan 2017. Stadium hade surnat till efter att H&M lanserat en Justin Bieber-kollektion i samband med världsstjärnans turné "Purpose the Stadium Tour". I den fanns kläder med ordet STADIUM, under en stor logotype bestående av bokstaven "S".

Bråket har genererat tre separata rättsprocesser, bland annat gällande varumärkesintrång. 

Men nu har de två klädkedjorna beslutat sig för att gräva ned stridsyxan, kan Breakit berätta. Det framgår av dokument från Patent- och marknadsdomstolen.  

"Parterna har efter viss tid av förlikningsdiskussioner utom rätta träffat en förlikning", skriver domstolen. 

Vidare framgår att parterna ska stå för sina egna kostnader i samband med rättsprocessen, som varade i två år. 

Läs mer