Det enda du behöver veta om Icas nya satsning på matkassar är följande:
Ica säger att bolaget har en ny unik lösning på gång för matkassar som säljs på nätet, rapporterar Di Digital. Exakt vad som är unikt vill Ica än så länge inte berätta.
Vill du veta hur förvirringen har uppstått? Säkert? Ok, såhär ligger det till.
Icas affärsutvecklingschef Mats Munter sa på måndagen till Di Digital att bolaget har en ny e-handelslösning för matkassar på gång, som inte liknar något som finns på marknaden idag.
På tisdagseftermiddagen backade Icas presstalesperson Therese Lystedt från det uttalandet. Beskedet från presstjänsten var att Di Digitals artikel gav en felaktig bild och att Mats Munters citat om en unik matkasselösning var "taget ur sitt sammanhang".
Efter Breakits publicering av artikeln "Ica backar: Vi har inte alls någon unik matkasselösning" valde dock Ica att ändra sig ännu en gång.
På tisdagskvällen var beskedet: "Therese Lystedt har sagt fel. Vi står bakom allt som står i Di Digitals artikel". Ok, Ica, då kör vi på det - och går vidare med livet.
Varför är det då så viktigt att ge en korrekt bild av det här?
Icas potentiella expansion i matkassesegmentet är en stor sak i branschen. Mat på nätet växer i raketfart, men domineras än så länge av renodlade e-handelsföretag som Linas matkasse och Mathem.
En större satsning från någon av de etablerade fysiska kedjorna skulle på allvar kunna rita om matkartan i Sverige.