Investeringsrundan leds av Kinneviks storägare Cristina Stenbeck, som får sällskap i rundan av bland andra Apotea-grundaren Pär Svärdson, H&M-familjens DIG Investment och Spotify-grundaren Martin Lorentzon. Det rapporterar DI Digital.
”Alla som är med och investerar har förändrat beteenden i sina branscher”, säger bolagets medgrundare och vd Tara Derakshan.
Sniph, som alltså låter sina användare prenumerera på parfymer, omsatte cirka 1,8 miljoner kronor under 2017, med ett minusresultat kring 1 miljon kronor. Under 2018 har omsättningen ökat och landar enligt bolagets grundare på cirka 4,5 miljoner kronor.
Cristina Stenbeck säger till Di Digital att hon själv är kund hos Sniph sedan tidigare. Nu vill hon vara med och dela med sig av sina kunskaper till bolaget.
”Jag ser fram emot att dela min egen erfarenhet av att bygga skalbar, internationella affärsplattformar”, säger hon i en skriftlig kommentar till sajten.
Sniph grundades 2016 av Lisa Kjellqvist och 2017 anslöt Tara Derakshan till bolaget som då gjorde en nystart.
Bolaget, som idag har tolv anställda, får i samband med investeringsrundan också ett nytillskott i styrelsen då SAS försäljnings- och marknadschef Annelie Nässén kliver in som ny styrelseledamot.