Sök

Kraftigt ökad e-handel för Lexington – men förlusterna stiger

Lexingtone-handel

Kristina Lindhe, vd och medgrundare av Lexington. Foto: Press

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Förlusten växter i textilbolaget Lexington, men e-handeln ökar kraftigt.

Totalt omsatte Lexington Company 65 miljoner kronor under årets första kvartal, cirka 1 miljon mindre än samma period förra året. Förlusten steg samtidigt från 2,7 till 3,7 miljoner.

Det skriver ehandel.se.

För att vända trenden har bolaget bland annat stängt butiker och omförhandlat hyror. 

“Bolaget ser över och omförhandlar hyresavtal för att minska kostnaderna, och ytterligare ett par butiker kommer stängas inom det närmaste året. Arbetet med att knyta ihop digitala kanaler med egna butikerna fortgår”, står det i rapporten.

Något som ökar är e-handeln. Totalt steg e-handeln med 45 procent under årets första tre månader. Försäljningsutvecklingen via online-kanaler står för 20 procent av den totala omsättningen, skriver ehandel.se.

Läs mer