Det rapporterar Market.se.
Den ekologiska butikskedjan ökade nettoomsättningen med drygt 27 procent under räkenskapsåret som slutade i augusti 2018.
"Vi kallar oss Sveriges mest ärliga och hälsosamma kedja och det är väldigt roligt att fler konsumenter upptäcker oss och vill handla egenproducerad mat", säger Johannes Cullberg.
Samtidigt ökade Paradisets förlust och landade till slut på 40 miljoner kronor, vilket kan jämföras med en förlust på 27,5 miljoner kronor året innan.
“Paradiset är en långsiktigt satsning och förlusten är enligt planen. Det kostar pengar att etablera en expanderande kedja. På så sätt är vi inte alls unika i detaljhandeln”, säger Paradisets vd Johannes Cullberg till market.
Enligt Johannes Cullberg beror förlustsiffrorna på starten av nya butiker – både fysiska och online. Det kommande årets resultat kommer att se betydligt bättre ut än det förra enligt vd:n.
Han berättar också att de satsningar som har gjorts tillsammans kommer att höja omsättningen ytterligare under året.
"När du ringer om ett år igen kommer Paradiset att ligga på en betydligt högre nivå än i det här bokslutet", säger Johannes Cullenberg till Markets reporter.