Sök

Bonnier skrotar ENT: "Inte fått snurr på det"

ENTinfluencers

Julien Magic och Keyyo har ingått i ENT. Foto: TT.

Towe Boström

Towe Boström

Reporter

Influencernätverket går i graven.

I början av året la Bonnier Magazines & Brands vantarna på influencernätverket ENT. Säljare var TV4, som startat satsningen i hopp om att nå en yngre målgrupp. TV4:s start var dock tuff och efter ett år hade bolagets profiler drygt 40 gånger färre visningar än rivalerna.

I nätverket ingår profiler som Keyyo, Julien Magic och Gustav & Johanna. Bland konkurrenterna finns aktörer som exempelvis Splay One och United Screens. 

Bonnier har inte heller nått några större framgångar med ENT. Nätverket läggs nu ned, något Emanuel Karlsten och Olle Lidbom berättar om i Mediepodden.

De konstaterar att det varit tyst från ENT en längre tid. I veckan fick dock de kvarvarande kreatörerna info om att nätverket läggs ned i slutet av året.

”Jag försökte få tag på någon som kunde prata från ENT och kom till Bonniers växel. Det var inte ens någon som kunde koppla in till ENT för de hade alla slutat”, berättar Emanuel Karlsten i podden.

Uppgifterna bekräftas av Caroline Ensér på Bonnier Magazines & Brands. 

”Vi har helt enkelt inte får någon snurr på det”, säger Caroline Ensér.

Läs mer