Omsättningen uppgick till 1 272,7 miljoner kronor (84,7), att jämföra med Factset analytikerkonsensus som låg på 1 046. Förvärvet av Koch Media har i huvudsak drivit tillväxten, enligt bolaget.
Nettoomsättningen i affärsområdet THQ Nordic ökade med 47 procent till 124,2 miljoner kronor, vilket drevs av releaserna Titan Quest, Red Faction Guerilla Re-Mars-tered, This is the Police 2 samt fortsatt god försäljning av Wreckfest.
Nettoomsättningen för affärsområdet Deep Silver var 251,8 miljoner kronor, drivet av releaserna Dakar 18 och en god försäljning av Pathfinder Kingmaker i slutet av kvartalet.
Affärsområdet Partner Publishing hade ett starkt kvartal tack vare betydande releaser från Codemasters, SquareEnix och Sega.
Bolagets vd Lars Wingefors skriver i en kommentar att strategin med diversifiering av intäktskällor ger resultat.
"Våra PR-, marknadsförings- och säljteam i hela världen har bedrivit ett intensivt arbete för att stödja och skapa efterfrågan på vår pipeline av kommande releaser. Inför de två kommande kvartalen är vi förväntansfulla inför våra viktiga releaser av Darksiders 3 och Metro Exodus", säger vd:n och fortsätter:
"Vid slutet av kvartalet hade vi 55 spel under utveckling, varav 35 ännu inte utannonserade".
THQ Nordic meddelade under morgonen att bolaget köper upp det Skövde-baserade spelbolaget Coffee Stain för 317 miljoner kronor.