Sök

H&M lanserar klädvårdskonceptet Take care i Norge

H&M expanderar sitt klädvårdskoncept Take care. Foto: Press.

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Började som en pop-up i en av H&M:s butiker i Oslo.

H&M har lanserat klädvårdskonceptet Take Care i Norge efter att tidigare ha rullat ut det i Tyskland och Frankrike.

Den nya tjänsten gick redan att ta del av i slutet av september när den dök upp som en pop-up i en av H&M:s butiker i Oslo.

Nu är tanken att butiken omvandlas till en plats där kunder förutom att få vägledning kring plagg och annat även kan lämna in varor för reparation. Detta ansvar hamnar med verksamheten Repairable i vilket H&M har investerat.

Sajten Habit, som skriver om satsningen, tillägger att det hela är ett initialt projekt under sex månader och att samma tjänst erbjuds vid en annan ny butik i Oslo. Ambitionen är att förlänga samarbetet efter provperioden.

Take Care erbjuder bland annat vägledning för kunder om hur man kan fräscha upp eller göra om kläder, skor och accessoarer.

Läs mer