I början av året fick Detectify in 14 miljoner kronor (1,5 miljoner euro) i riskkapital från bland andra riskkapitalbolagen Paua Ventures och Inventure.
Nu har bolaget börja använda pengarna, framför allt till att anställa fler.
”I maj var vi fem personer, idag är vi 13 medarbetare”, säger Detectifys vd och medgrundare Rickard Carlsson.
Bland nyrekryteringarna märks bland annat marknadschef Carl Svantesson (tidigare chef affärsutveckling Klikki), PR-chef Yasmin Tilles (eventchef IDG:s Webbdagarna) och IT-chef Johan Norrman (operativ chef Pingdom).
Detectify har byggt en mjukvara för säkerhetstester av sajter. Bland kunderna återfinns bland annat webbyråer, mediebolag och e-handelssajter.
”Vi har 16.000 registrerade användare och växer med ungefär 20 procent i månaden både vad det gäller antalet nyregistrerade användare och antalet säkerhetstester”, säger Rickard Carlsson.
Det är gratis att registrera sig som användare. Detectify säljer sedan olika typer av premiumtjänster.
”Hittills har försäljningen inte varit prioriterat utan vi har fokuserat på utvecklingen av produkten. Men nu tittar vi mer och mer på hur vi kan konvertera gratisanvändare till betalande kunder”, säger Rickard Carlsson.