Sök

Sommarhettan har ställt till det för Starbreezes nya VR-center

Starbreeze

Foto: Emilio Morenatti/TT.

Direkt / Breakit

Direkt / Breakit

VR-centret öppnade i maj – då kom värmen och intresset sjönk.

När Starbreeze köpte det svenska VR-bolaget Enterspace sommaren 2017 för 20 miljoner kronor var budskapet att VR-centret på Sveavägen i Stockholm skulle öppna samma höst. Men projektet försenades och efter att öppningen av ett VR-center i Dubai prioriterats kunde så portarna på Sveavägen slå upp i slutet av maj i år.

Tajmingen innebar att Enterspaces jungfruresa fick göras under de första sommarmånaderna, en period som i vanliga fall inte borgar för ett stort tryck på nöjesupplevelser inomhus. Årets ovanligt varma sommar gjorde inte saken bättre.

När Nyhetsbyrån Direkt stämde av bokningsläget en måndag i juli var samtliga av de 740 tillgängliga vr-upplevelsetiderna den aktuella veckan obokade.

Hur skulle du säga att läget/intresset är nu?

"Trycket har successivt ökat under augusti på förbokningar och företagsevent, vilket vi rätt säkert kan säga beror på att folk är tillbaka från sina semestrar, att kännedomen om oss och vad vi erbjuder sprider sig, samt att vi får mycket fina recensioner", skriver Cecilia Öhrner, marknadschef för Enterprice, i ett mejl till Nyhetsbyrån Direkt. 

Hur går det på företagskundssidan, hur är intresset för era eventkvällar måndagar/tisdagar?

"Det går mycket bra, vi ser stor potential i denna målgrupp, då de letar efter något annorlunda och nytt att göra tillsammans i kombination med att mingla, äta och dricka. För september har vi ett eller flera företagsevent inbokade nästan varje vardag, inklusive måndag- och tisdagskvällar".

Noterade en annons på Twitter nyligen. Har ni gjort eller planerar ni att göra någon annan marknadsföring?

"Just nu kör vi en stor del av vår annonsering digitalt, sociala medier och Google, då det är ett effektivt sätt för oss att nå ut till våra målgrupper. Vi planerar flera kampanjer, events och lanseringar framöver, samt att vi kommer att sätta ihop fler attraktiva paket där både VR och mat ingår, då vi ser efterfrågan på detta", säger Cecilia Öhrner.

Läs mer