Sök

Youtube-fenomenet Pewdiepie lanserar nu ett eget mobilspel

YoutubeLegend of the Brofist

Felix "Pewdiepie" Kjellbergs klassiska brofist. Foto: Pewdiepies Youtubekanal.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Felix “Pewdiepie” Kjellberg har blivit världens mest populära Youtuber genom att spela spel. Nu släpper han själv mobilspelet “Legend of the Brofist.”

Nyligen blev den Youtube-profilen “Pewdiepie” först i världen att nå 10 miljarder visningar. Hans kanal har över 39 miljoner följare och om alla dessa nu köper hans spel kommer det bli ännu ett rejält klirr i kassan för svensken.

Felix Kjellbergs nya mobilspel "Legend of the Brofist", som finns tillgängligt för både Ios och Android, sticker ut från konkurrenterna. Istället för att ta betalt för funktioner inuti appen kommer det att kosta 50 kronor att ladda ned den, skriver The Guardian.

Mobilspelet är ett led i Felix Kjellbergs karriär utanför Youtube. I oktober släpper han en bok med titeln “Den här boken älskar dig,” som ska innehålla en samling råd om hur man ska leva sitt liv.

Läs mer