Sök

Curamando gör rekryteringar från Telia och H&M för att stärka företaget

CuramandoRekryteringKonsulttjänster

Från vänster: Frida Lundh, Sofia Ellebrand, Jenny Lundberg och Jenny Zetterström. Foto: Press

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Curamando rekryterar för att stärka upp.

Konsultbolaget Curamando har växt ordentligt sedan de köpte upp Conversionista i augusti förra året. Omsättningen ökade från 42 miljoner till 78 miljoner kronor under 2017 och antalet anställda fördubblades. Bolaget hjälper sina kunder att med digital transformation och är experter på trafikanskaffning.

Frida Lundh kommer in som senior rådgivare på Curamando, hon var tidigare vd på PHD och har också varit vd för Schibsted sales. Utöver Frida ansluter också Jenny Zetterström, som senior manager. Jenny Lundberg och Sofia Ellebrand kommer från H&M respektive Quantcast och ansluter som seniora konsulter.

“Sverige är en av världens mest uppkopplade länder och digitaliseringen har pågått länge. Trots en hög medvetenhet är det ändå svårt för många bolag att anpassa sin affärsmodell och utnyttja de nya möjligheter som digitaliseringen medför. Curamandos styrka, och det som lockar mig till bolaget, är en unik mix av digital specialistkompetens, entreprenörskap och traditionell affärsutveckling”, säger Jenny Zetterström, senior manager på Curamando i ett pressmeddelande.

Curamandos vd och medgrundare Mattias Olofsson hoppas att rekryteringarna ska tillföra ny spetskompetens i företaget.

“Vi rör oss snabbt framåt tillsammans med både existerande kunder och ett tillskott av nya prestigefyllda kunder i såväl Stockholm, Göteborg och Oslo. Att få in denna fantastiska kvartett känns extremt bra. Det stärker vårt strategiska erbjudande ytterligare och tillför spetskompetens”, säger han.

Läs mer